Naturtræning – Skoleskoven/Nordskoven i Haslev Aflyst

Vis lignende arrangementer

Onsdag d. 14. september 2022 kl. 11:00 til onsdag d. 30. november 2022 kl. 12:00

Mandag d. 1. august 2022 kl. 08:00

Skoleskoven/Nordskoven, Ringstedvej 106, 4690 Haslev Skoleskoven/Nordskoven
Ringstedvej 106
4690 Haslev

Naturtræning – Skoleskoven/Nordskoven i Haslev Aflyst

Vis lignende arrangementer

Naturtræning har fokus på både bevægelse, fællesskab og gode oplevelser

Har du gigt, holder af at være i naturen, og har du lyst til at blive en del af et inspirerende fælleskab?

Så skal du deltage til naturtræning, som er Gigtforeningens allernyeste træningstilbud til dig med gigt. Når du deltager til naturtræning, mødes du med et hold ude i naturen, hvor en frivillig naturtræner har planlagt dagens aktiviteter.

Naturtræningen er altid tilpasset, så alle kan være med uden stress og præstationsangst. Samtidig bliver du en del af et fællesskab, som både motiverer og forstår dig. Fællesskabet på holdet er vigtigt, hvorfor vi forventer at du kan deltage størstedelen af træningsgangene.

Når du tilmelder dig naturtræning, bliver du del af et forskningsprojekt, der undersøger hvilken effekt træning i naturen har for mennesker med gigt. Du vil derfor modtage et spørgeskema før første træningsgang og efter sidste fra forskningsenheden PROgrez. Derudover vil træneren på dit hold lave to lette fysiske test sammen med dig.

Du får derudover en lækker naturtrænings t-shirt udleveret på din første træningsgang.

_____________________________________________________________

Tid: Onsdage kl. 11-12
Første træning er d. 14. september – derefter hver onsdag i 12 uger
Sted: Skoleskoven/Nordskoven v. Sclerosehospitalet Ringstedvej 106, 4690 Haslev
Besked fra træner: Træningen foregår i skovområdet tæt ved Sclerosehospitalet. Vi mødes på parkeringspladsen uden for hospitalet. På selve træningsstedet forefindes nogle simple bænke, man kan benytte, hvis man har behov for hvile under træningen.

natur@gigtforeningen.dk

natur@gigtforeningen.dk