Naturtræning - Brønshøj

Mandag d. 2. september 2024 kl. 10:00 til mandag d. 18. november 2024 kl. 11:00

Tirsdag d. 20. august 2024 kl. 16:00

For enden af Brønshøj Kirkevej v. Mosen, Brønshøj Kirkevej, 2700 Brønshøj For enden af Brønshøj Kirkevej v. Mosen
Brønshøj Kirkevej
2700 Brønshøj

Naturtræning - Brønshøj

Naturtræning - bevægelse, fællesskab og gode oplevelser

På Naturtræning mødes du med et fast hold, hvor en frivillig naturtræner har planlagt dagens aktiviteter. Al træning foregår under åben himmel – i skoven, ved stranden eller i andre naturområder i dit lokalområde. I mødes et aftalt sted og bevæger jer sammen i naturen fx skovstien eller strandstien. Undervejs vil der være aktiviteter, som styrker dine muskler, træner balance, får pulsen op og udfordre dig på det mentale og sanselig plan. Dette samtidig med, at I får grinet og har det sjovt. I træningen benyttes naturens egne elementer f.eks. træstammer, pinde, ujævnt underlag, skovstien, strandstien m.m.

Naturtræning er målrettet voksne og seniorer, og træningen varierer fra mild til moderat intensitet med både individuelle og fælles øvelser.

Når du deltager i Naturtræning, mødes du med et hold på op til ca. 20 andre deltagere og en frivillig naturtræner, der står for dagens Naturtræning. Naturtræningen kan tilpasses, så langt de fleste kan være med - helt uden stress og præstationsangst. Naturtræningen foregår året rundt udendørs i alt slags vejr. Det er vigtigt, at du er tryg og komfortable med at bevæge dig frit rundt på til tider ujævnt terrænunderlag.

På et naturtræningshold bliver du en del af et fællesskab, som både motiverer og forstår dig. Fællesskabet på holdet er vigtigt, hvorfor vi forventer, at du kan deltage størstedelen af træningsgangene.

Når du tilmelder dig Naturtræning, bliver du del af et forskningsprojekt, der undersøger, hvilken effekt træning i naturen har for mennesker med gigt. Du vil derfor modtage et spørgeskema før første træningsgang og efter sidste fra forskningsenheden PROgrez. Derudover vil træneren på dit hold lave to lette fysiske test sammen med dig.

Tid: 10-11
Første træning: Mandag den 2. september