Foredrag - Kan tung styrketræning forbedre muskelstyrken hos patienter med gigtsygdommen myositis

Onsdag d. 23. november 2022 kl. 17:00 til 18:30

Tirsdag d. 22. november 2022 kl. 12:00

Online på Zoom, , Online på Zoom

Arrangementsbeskrivelse

Træning har en masse positive effekter for patienter med gigt og bør være en del af behandlingen. Traditionelt har man dog været mere tilbageholdende med at anbefale træning til myositispatienter, da man har troet, at disse patienter var mere udsatte og ikke kunne tåle at træne. Ny forskning tyder dog på, at myositispatienter får samme eller flere fordele ved at træne.

I et nyt træningsstudie på Rigshospitalet har ph.d-studerende Kasper Yde Jensen undersøgt, hvilken effekt intens styrketræning har på patienter med myositis. Kasper vil her fremlægge resultater fra studiet og diskutere hvad styrketræning kan tilbyde patienter med gigt.
Der vil blive mulighed for at stille spørgsmål undervejs.

Arrangementet er kl 17-18.30 og foregår via zoom. Når du har tilmeldt dig, får tilsendt et link til arrangementet et par dage før.

Det er gratis at deltage, men tilmelding er nødvendig senest den 22. november.

Frivilligafdelingen

frivilligafdelingen@gigtforeningen.dk