FÅ INSPIRATION FRA EN PARTERAPEUT OG SEXOLOG

Onsdag d. 6. november 2024 kl. 19:00 til 21:00

Mandag d. 4. november 2024 kl. 18:00

Odense Universitetshospital, Kløvervænget 6, indgang 93, 5000 Odense C Odense Universitetshospital
Kløvervænget 6, indgang 93
5000 Odense C

FÅ INSPIRATION FRA EN PARTERAPEUT OG SEXOLOG

Kom med til event for par på Odense Universitetshospital

Onsdag den 6. november kan du og din partner få inspiration til at styrke kommunikationen og intimiteten i parforholdet.

Vi har bl.a. inviteret en parterapeut og et ægtepar, som selv har oplevet hvor svært det kan være, når gigten sniger sig ind i parforholdet. De fik hjælp til at blive sammen, og de deler ud af deres erfaringer på godt og ondt, når vi møder dem i samtale med deres parterapeut.

Du kan også møde Else Olesen, som er sexolog og sygeplejerske på Sexologisk Center på Aalborg Universitetshospital. Hun vil gerne se mange flere smertepatienter på de sexologiske klinikker som er et gratis tilbud, og hun er utilfreds med at så få mennesker med gigt bliver henvist til en sexolog. Derfor har Else en mission om at hjælpe mange flere par, der lever med gigt.

Det er gratis at deltage, og du kan tilmelde flere personer på en billet, men arrangementet er målrettet mennesker med gigt og deres partnere.

Dato: Den 6. november kl. 19-21:00 med ankomst fra kl. 18:40, hvor vi serverer kaffe og kage.

Adresse: Odense Universitetshospital, Kløvervænget 6, indgang 93.

Eventet er et samarbejde mellem Reumatologisk afdeling på Odense Universitetshospital, Gigtforeningen og frivillige fra Odense-nordøstfynskreds.

Program

18:40                               Ankomst, kaffe og kage. Oplev vores boder og mød frivillige fra Gigtforeningens Odense-nordøstfynskreds og ansatte fra Sano og Gigtforeningen.

19:00                               Velkomst og introduktion til aftenens program

19:15                               Hvordan kan vi styrke kommunikationen med vores partner, når det hele går i hårdknude? Oplæg ved parterapeut Marlene Dara

19:35                               At søge hjælp kan være grænseoverskridende. Derfor har vi i denne samtalesalon fokus på, hvad der fik ægteparret Iben og Claus til at søge hjælp, og hvad det har gjort for dem at være i parterapi.

20:00                              Pause med mulighed for at tanke forfriskninger

20:10                               Oplæg ved sexolog Else Olesen, som har fokus på hvordan vi kan styrke intimiteten i parforholdet - og hvor vi kan få hjælp, når gigt er en fast følgesvend.

20:50                               Vi siger tak for i aften og er klar i boderne, hvor vi udleverer samtaleøvelser og gode råd fra parterapeuten.

kghansen@gigtforeningen.dk

kghansen@gigtforeningen.dk