Bliv frivillig gå-vært

Vis lignende arrangementer

Mandag d. 27. maj 2024 kl. 19:00 til 20:00

Mandag d. 27. maj 2024 kl. 10:55

Teams (Online) Teams (Online)

Bliv frivillig gå-vært

Vis lignende arrangementer

Er du vores nye gå-vært?

Kan du lide at gå ture og har du lyst til at gå sammen med andre i dit lokalområde?

Som gå-vært får du et stort lokalt netværk og er med til at skabe et fællesskab med andre i samme situation. Et lokalt gå-fællesskab kan have en stor betydning, da det kan være svært at finde motivationen til at komme ud og bevæge sig på egen hånd.

Som gå-vært planlægge du ruten og kommunikerer med deltagerne. Det er dig, der bestemmer, hvor, hvornår og hvor langt I skal gå. Den eneste præmis er, at turen tager hensyn til mennesker med en gigtsygdom, så alle kan følge med.
Du behøver ikke at have særlige forudsætninger for at blive Gå-vært. Så længe du har lysten og motivationen til at gå ture, og dele glæden ved det i fællesskab med andre i dit lokalsamfund.

På dette kursus bliver du klædt på til at planlægge og synliggøre turene, ligesom du får en god introduktion til værtsrollen.
Du får også viden om de særlige hensyn i forhold til målgruppen som eksempelvis gigtsygdom. Det forventes ikke, at du kan svare på spørgsmål eller vejlede deltagerne omkring specifikke udfordringer – herunder gigtproblematikker, men blot opnå indsigt i, hvad en gigtsygdom er og hvilke eventuelle hensyn der skal tages.

Kurset foregår sammen med andre frivillige gå-værter og du bliver inviteret til at være en del af et landsdækkende gå-værts netværk, hvor du løbende får sparring og opbakning.

Som frivillig får du en bluse og trænerjakke, når du starter dit hold. Holdet skal gå i en af de 5 tilknyttede kommuner: Randers, Syddjurs, Skanderborg, Aarhus eller Odder Kommune.

Kurset afholdes online (teams) mandag 27. maj 2024 online kl. 19-20
Du får tilsendt et link før kursusstart.

For yderlig spørgsmål kan du kontakte Merethe Jelsbak Raundahl på sundeseniorer@gigtforeningen.dk eller tlf. 2091 9905.

sundeseniorer@gigtforeningen.dk

sundeseniorer@gigtforeningen.dk