'Aktiv med gigt'-dag på Syddjurs

'Aktiv med gigt'-dag på Syddjurs

Vis lignende arrangementer

Arrangementsbeskrivelse

Kom til ’Aktiv med gigt’-dag i Rønde Idrætscenter, Syddjurs:

Der bliver fokus på samvær, natur og fællesskab, når Gigtforeningen og DGI Østjylland tilbyder nye aktiviteter til seniorer i Syddjurs kommune, for livsglæden og livskvaliteten er vigtig i ALLE livets faser.

Mange seniorer har knas med knæet, ondt i hoften eller andre skavanker, der gør det svært at finde motionstilbud, som passer til dem. Aktiviteter, hvor det ikke handler om at komme først eller springe højest. Og hvor der er tid til at sætte tempoet ned og holde en pause, så alle kan være med.

Det vil Gigtforeningen og DGI Østjylland gøre noget ved. Derfor har vi – med støtte fra TrygFonden – udviklet Sunde seniorer med gigt.

Det betyder, at du kan prøve gode lokale hensyntagende aktiviteter, bl.a. cykelhold, gå-hold og SMART training – der populært bliver kaldt for fitness til hjernen. Fælles for alle aktiviteter er, at der både står natur og sammenhold øverst på listen og du kommer til at være sammen med andre seniorer med gigt.

På dagen kan du få indblik i, hvilke muligheder du har for at holde dig aktiv i din kommune og selv prøve kræfter med to af de forskellige aktiviteter.

Dagen åbner med et spændende foredrag om det sunde seniorliv ved ph.d. Knud Ryom og slutter med en hyggelig fællesspisning. Det koster 50 kr. at deltage.

Dagens program

• 9.30-10.30: Foredrag om det sunde seniorliv af ph.d. Knud Ryom
  • 10.45-11.15: Aktiviteter 1. runde
  • 11.30-12.00: Aktiviteter 2. runde
  • 12.00-13.00: Fællesspisning og tak for i dag

Vi anbefaler, at du ifører dig tøj og sko, som du kan bevæge dig i, samt tøj efter vejret, da de fleste aktiviteter foregår ude.

De aktiviteter, som du kan vælge imellem, er som følger:
*Aktiviteterne bliver lukket for deltagere ved 25 tilmeldte i hver runde. Pladserne er først til mølle.

-          SMART Training: Kom og prøv øvelser, der både udfordrer din hukommelse og koncentration samtidig med at du træner din balance of koordination.

-          Krolf: Et kryds mellem krocket og golf, hvor det handler om at få kuglen i alle hullerne på færrest slag samtidig med, at I hygger jer i fællesskab.

-          Naturtræning: Træning i naturen, som styrker dine muskler, træner balance og udfordre dig på det mentale og sanselig plan. Samtidig med at I får grinet og har det sjovt.

Sunde seniorer - Gigtforeningen
sundeseniorer@gigtforeningen.dk