Bliv frivillig gå-vært

Parkvej 5
8300 Odder

Bliv frivillig gå-vært

Er du vores nye gå-vært?

Kan du lide at gå ture og har du lyst til at gå sammen med andre i dit lokalområde?
Som gå-vært får du et stort lokalt netværk og er med til at skabe et fællesskab med andre i samme situation. Et lokalt gå-fællesskab kan have en stor betydning, da det kan være svært at finde motivationen til at komme ud og bevæge sig på egen hånd.

Som gå-vært planlægge du ruten og kommunikerer med deltagerne. Det dig, der bestemmer, hvor, hvornår og hvor langt I skal gå. Den eneste præmis er, at turen tager hensyn til mennesker med en gigtsygdom, så alle kan følge med.
Du behøver ikke at have særlige forudsætninger for at blive Gå-vært. Så længe du har lysten og motivationen til at gå ture, og dele glæden ved det i fællesskab med andre i dit lokalsamfund.

På denne uddannelse bliver du klædt på til at planlægge og synliggøre turene, ligesom du får en god introduktion til værtsrollen.
Du får også viden om de særlige hensyn i forhold til målgruppen.
Uddannelsen foregår sammen med andre frivillige gå-værter og du bliver inviteret til at være en del af et landsdækkende gå-værts netværk, hvor du løbende får sparring og opbakning.
Som frivillig får du en bluse og trænerjakke, når du starter dit hold.

Uddannelsen er torsdag den 25/5 kl. 17-19 i Spektrum i Odder.
Du får dækket udgifter til transport T/R til uddannelsen.

Der kommer endnu en gå-vært uddannelse mandag den 14. august i Århus. Læs om den her: Bliv frivillig gå-vært | Gigtforeningen (nemtilmeld.dk)

sundeseniorer@gigtforeningen.dk

sundeseniorer@gigtforeningen.dk