Bliv frivillig SMART-training instruktør

Kindlersvej 9
8660 Skanderborg

Bliv frivillig SMART-training instruktør

SMART-training i naturen for mennesker med gigt – er du vores nye SMART-training instruktør?

SMART-training er træning af hjernen på en sjov og legende måde. Træningen indeholder elementer, der bl.a. kan være med til at forbedre hukommelse, koncentration, opmærksomhed, balance og indlæringsevne og dermed være med til at fremme deltagernes daglige præstationer og trivsel.
Som uddannet SMART-training instruktør er du klædt godt på til at undervise på Gigtforeningens hold for seniorer med gigt.

SMART-trainingen's formål er at udfordre hjernen og udnytte dens potentiale for udvikling. Øvelserne stimulerer deltagernes motoriske, sensoriske og logiske formåen ved samtidig at bringe disse i spil. På uddannelsen lærer du, hvordan du udfordrer dine deltageres hukommelse og koncentration, mens de træner koordination og balance.

Træningen foregår i naturen og på uddannelsen får du viden om naturens betydning, ligesom du får viden om gigtsygdomme og særlige hensyn for målgruppen.

Uddannelsen er for dig, der brænder for at undervise, er god til at skabe fællesskaber og kan lide at bruge naturen. Du skal have lyst til at tage en 30 timers uddannelse, hvor du bliver klædt på med teori og masser af praktiske øvelser.
Uddannelsen som SMART-training instruktør løber over disse datoer:

• Lørdag den 3-6 kl 9:00 -17:00 og aftensmad kl 17-18. Danhostel Skanderborg
  • Søndag den 4-6 kl 9:00 - 16:00. Danhostel Skanderborg
  • Søndag den 11-6 kl 9:00 - 16:00. Danhostel Skanderborg
  • Onsdag den 16-8 kl 17:00 - 21:00 Kolind+ i Kolind (Syddjurs)
  • Søndag den 20-8 kl 9:00-16:00. Danhostel Skanderborg
For at blive optaget på uddannelsen skal du kunne deltage alle uddannelsesdage. Uddannelsen har en værdi af 8400 kr, men er gratis for dig, der efterfølgende starter SMART-hold for seniorer med gigt.
Du bestemmer selv tid og sted for dit hold, der løber over 12 gange fra start september 2023. Holdet skal startes i Randers, Skanderborg, Syddjurs, Aarhus eller Odder kommune.

Som frivillig får du en bluse og trænerjakke, når du starter dit hold.
Du får dækket udgifter til transport T/R til uddannelsen.
Vi udvælger 16 deltagere og alle får besked på om de er optaget på uddannelsen senest den 3. maj.

sundeseniorer@gigtforeningen.dk

sundeseniorer@gigtforeningen.dk