Sjøgren temadag

Færøvej 67
5500 Middelfart

Sjøgren temadag

Ny viden om at leve med Sjøgren syndrom

Kom og vær med til temadag d. 22. april kl. 11.00-16.30 i Odense Seniorhus.
Der er mulighed for ankomst og morgenkaffe fra kl. 10.

Der er god plads, så tag gerne din ægtefælle, ven eller andre med, der kan have glæde af at høre om netop din diagnose.

• Overlæge, speciallæge i reumatologi, Viktoria Fana kommer og dele sin store viden og erfaringer med os. Hun vil bl.a. komme ind på, hvordan man i dag stiller diagnosen, hvordan sygdommen kan påvirke de indre organer, og hvilke behandlingsmuligheder der er.
  • Professor Anne Marie Lynge Pedersen har gennem en lang årrække beskæftiget sig forskningsmæssigt og klinisk med sygdommen Sjögrens syndrom. Hendes foredrag omhandler de symptomer og sygdomstilstande, der kan opstå som følge af nedsat spytproduktion ved Sjögrens syndrom. Foredraget vil også have fokus på forebyggelse og håndtering af disse følger samt på muligheden for at ansøge om tilskud til tandbehandling.
  • Overlæge Steffen Heegaard fra Rigshospitalets øjenafdeling vil tale om, hvilke symptomer man har ved tørre øjne, hvordan man kan lindre disse symptomer ved dagligdags gøremål og hvordan man kan behandle tørre øjne.
Har du lyst til at blive og spise aftensmad har vi efter temadagen bestilt bord på Cafe Vivaldi. Aftensmaden er for egen regning.

Frivilligafdelingen

frivilligafdelingen@gigtforeningen.dk